Skrevet av: Janne Rosenberg . Siden januar 2021 har Karmøy kommune sine innbyggere kunne booke møte med saksbehandlere innen areal- og byggesaker direkte fra kommunens nettsider – enten fysisk, vi...
Skrevet av: Janne Rosenberg . Mange kommuner bruker i dag unødvendig mye tid på utleie av lokaler, idrettsanlegg og andre utleieobjekter. Med BookUp effektiviserer man utleie og bidrar til...
Skrevet av: Elin Scott . Artikkelen ble original publisert 24. februar 2020 i bloggen Digitalisering i offentlig sektor . Fredrikstad kommune er en storkommune med mange idrettsanlegg, ishaller,...
100 av landets kommuner har valgt å ta i bruk Kommune-Kari, og hva passer bedre enn at Randaberg kommune som selv markerer 100 år som selvstendig kommune i 2022 blir Karis "arbeidsgiver" nummer 100!
Vi søker nå etter flere kloke hoder som vil være med på å utvikle gode og brukervennlige løsninger! Høres dette interessant ut? Les vår mer om de ledige stillingene og ta kontakt!
«Det er mye å lære, særlig av egne feil. Men det er billigere å lære av andres!» (sitat: Trygve Hegnar) Ta deg tid til å friske opp kunnskaper eller lære noe nytt! Vi tilbyr kurs og workshop som: g...
Vi har gleden av å invitere deg til webinar tirsdag 28. september for å fortelle mer om vår storsatsing, Aim CMS. Aim er en publiseringsløsning vi har utviklet i tett samarbeid med kommunene i...
Da Norge stengte ned 12. mars i fjor, økte trafikken på Kommune-Kari med 54% i løpet av én uke. Tore på kontoret har vært en støtte og ressurs i ensomheten på hjemmekontoret. Det siste året har vis...
I går lanserte Klepp kommune sin nye nettportal . Nettportalen er bygget på Aim CMS , som er en publiseringsløsning vi selv har utviklet i samarbeid med kommuner. Aim er et headless CMS. Det vil si...
Siden 1921 har vi i Sem & Stenersen Prokom bidratt til at arbeidsdagen for ansatte i offentlige etater har blitt litt bedre. Og litt enklere. Når vi utvikler nye løsninger, prøver vi alltid å se...
I går lanserte Trondheim kommune sin nye nyhetsoversikt . På lik linje med de fleste nettaviser har nyhetene her fått en magasin-presentasjon, som bidrar til å skape en mer levende side....
Kommune-Kari blir aldri lei av å svare på spørsmål om kommunens oppgaver, søknadsfrister og åpningstider. Appen er gratis å laste ned og enkel å ta i bruk. Med appen kan du stille Kommune-Kari...
I prosjektet vil vi bl.a. se på hvordan man ivaretar vi de etiske, juridiske og sosiale konsekvensene som følger med bruk av chatbotter i offentlig sektor. Kommune-Kari besvarer snart 1 million...
Digital bestilling av koronatest Kommunene mottar et økende antall telefonhenvendelser av folk som ønsker å testes for korona. Det meldes om lange ventetider på telefonen og flere sliter med å få...
Slik fungerer det: Med løsningen kan dere opprette et eget objekt inne i BookUp kalt for eksempel "koronatest". Her settes det opp hvilke tidspunkter man kan testes og med hvilket tidsintervall som...
Asker kommune publiserte Tore i starten av korona-nedstengingen, da alle ansatte ble sendt på hjemmekontor. De har lært mye siden da, og ønsker å benytte chatboten til å hjelpe langt flere ansatte ...
Er du i Gjerdrum kommune og finner en sau som er skadet eller har gått seg vill, kan du nå enkelt spørre Kari om hvem som eier sauen. Basert på farge på øremerket vil Kari enkelt kunne gi deg svare...
Stadig flere norske kommuner ser gevinsten med å ansette en chatbot som kan bistå de ansatte med dagligdags informasjon og problemløsning. "Tore på kontoret" er den norskutviklede chatboten som tar seg av de ansatte i kommunen og sørger på å svare på alt fra pålogging, feilmeldinger og reisesatser, til kontaktinformasjon og vaffeloppskrift.
Hvem er Kommune-Kari? Kommune-Kari er en chatbot som på kort tid har blitt Norges mest populære chatbot. 57 % av alle innkommende henvendelser til kommunen kommer utenfor åpningstidene. Kommune-Kar...
Informasjonsbehovet rundt den pågående krisen er stort. Hvordan kan virtuelle agenter bistå i dette arbeidet?
Mandag 4. mai, kl. 11:00-16:00, ønsker vi å samle alle kommunene som har ansatt Kommune-Kari, til en felles samling i Oslo. Formålet med dagen er å øke kompetansen om hvordan Kommune-Kari lærer,...
Fokuset for årets konferanse er å hente gode ideer og erfaringer digitaliseringsarbeidet i andre offentlige organisasjoner. Noen av temaene vi vil ta opp denne dagen er: Gevinster fra...
Vi er stolte av å lansere Nordre Follo sin nye nettportal! En stilren side hvor bruker står i sentrum. Løsningen er basert på Episerver CMS og søkemotor er fra Haive.
Vestfold- og Telemark fylkeskommune lanserte på nyåret en ny nettportal i forbindelse med sammenslåingen. Løsningen er basert på Episerver CMS og søkemotor fra Haive. Prosjektet har hatt stort foku...
Da Rømskog og Aurskog-Høland kommune skulle gå inn i 2020 som én kommune, ønsket de samtidig å få opp en ny hjemmeside. Portalen er basert på Episerver CMS og har fokus på brukervennlighet....
Den 01.01.2020 slo Audnedal kommune og Lyngdal kommune seg sammen til Lyngdal kommune. I forbindelse med sammenslåingen ønsket de å få opp en ny hjemmeside. Siden er basert på Episerver og har...
Målet for dagen var å lære om hvordan kunstig intelligens bidrar til skape bedre dialog og digitalisering av offentlig sektor. Vi snakket også om viktigheten av samarbeid mellom kommuner, og at all...
Med bred erfaring fra offentlige digitaliseringsprosjekter, utvikler vi oppgaveorienterte nettportaler der brukeren står i sentrum. Vi følger alltid prinsippene "mobile first" og responsivt design, og tilbyr en rekke tilleggsmoduler samt integrasjoner.
Med bred erfaring fra offentlige digitaliseringsprosjekter, utvikler vi oppgaveorienterte nettportaler der brukeren står i sentrum. Vi følger alltid prinsippene "mobile first" og responsivt design, og tilbyr en rekke tilleggsmoduler samt integrasjoner.
Med bred erfaring fra offentlige digitaliseringsprosjekter, utvikler vi oppgaveorienterte nettportaler der brukeren står i sentrum. Vi følger alltid prinsippene "mobile first" og responsivt design, og tilbyr en rekke tilleggsmoduler samt integrasjoner.