AI-trener for chatbotter til offentlig sektor

Sem & Stenersen Prokom er en leverandører av web– og digitaliseringsløsninger til offentlig sektor og utvikler i samarbeid med Boost.ai en av Norges mest populære chatbotter: Kommune-Kari.

Vi har nå behov for å styrke innsatsen for å kunne tilby flere chatbot-tjenester til offentlig sektor. Har du et ønske om å hjelpe offentlig sektor med bedre innbyggerdialog og digitalt førstevalg, er du perfekt for denne jobben!

Fremveksten av chatbotter innen kommune og andre offentlige virksomheter er i stadig vekst, til glede for innbyggere og ansatte i offentlig sektor. I dag har over 70 norske kommuner, samt kommuner i Sverige, Danmark og Finland, tilgang til å chatte med kommunen sin gjennom Kommune-Kari.

På vår hjemmeside kan du lese mer om Kommune-Kari

 

Om stillingen

Vi ser i første omgang etter en 6 måneders prosjektstilling som AI-trener for vår chatbot-satsing. Du vil jobbe med innholdsbyggingen på flere chatbot-prosjekter, i samarbeid med våre kunder. Det vil i stor grad være muligheter for deg til å påvirke hvordan våre chatbotter kan nå nye høyder.

Hvem ser vi etter?

  • Du skriver godt norsk og engelsk.
  • Du har en analytisk hjerne som raskt kan oppdage hvordan vi kan forbedre den naturlige språkforståelsen til systemet.
  • Du er utadvendt og har gode kommunikasjonsferdigheter for enkelt å kunne jobbe med våre kunder og partnere – for at de skal skape gode chatroboter. Å ha prosjektledererfaring kan være en fordel.
  • Du har god forståelse av hvordan man prioriterer kvalitet over kvantitet.
  • Du liker å lære noe nytt.
  • Du har gode samarbeidsevner med alle rundt deg.
  • Det kan være en fordel at du har erfaring innen klarspråk og innbyggerdialog.
  • Du er erfaren innen den teknologiske sfæren.

Hva kan vi tilby?

  • En plass i et velrennomert og godt etablert selskap.
  • Mulighet til å jobbe med Norges største kommunale chatbot.
  • Fleksitid, med kjernetid kl. 09-15.
  • Sommertid med en time kortere arbeidsdag fra mai til september.
  • Mulighet for hjemmekontor ved behov.
  • Trygge rammer og gode verdier.
  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Subsidiert kantine.
  • Fri hele påsken og ekstra fridag i julen.
  • Flotte lokaler i Paleet, midt i Oslo sentrum. Kort vei til offentlig kollektivtransport.
  • Ved fast ansettelse tilbyr selskapet gode pensjonsordninger, personalforsikring, bedriftshelsetjeneste etc.

 

Arbeidssted: Oslo, Karl Johans gate 37B. 

Søknadsfrist: 1. oktober 2019.

Det er ønske om snarlig tiltredelse, men vi kan vente på den rette.

For stillingen gjennomfører vi intervjuer fortløpende. CV og kortfattet søknad sendes til eivind.olsen@prokom.no.

Har du spørsmål? Ta kontakt med seksjonssjef Eivind Olsen på ovennevnte epost, eller på telefon 926 23 150. Spørsmål kan også rettes til Anders Mærøe, 957 91 391, anders.maeroe@prokom.no

Om Sem & Stenersen Prokom

Sem & Stenersen Prokom AS (Prokom) ble stiftet i 1989 og er i dag en leverandør av digitale løsninger- og tjenester til offentlig sektor. Prokom ble kjøpt opp av SPAMA AS i 1998, som igjen eies av norske sparebanker. Begge selskapene er samlokalisert i Oslo med en felles ledelse og består av totalt 45 ansatte.

Prokom sitt primærfokus ligger på kommuner, fylkeskommuner og stat. Med over 250 kunder har selskapet bred erfaring med leveranse av nettportaler, chatboten "Kommune-Kari", utleiesystem, selvbetjeningsløsninger og e-skjema. Alle løsninger er utviklet i tett samarbeid med våre kunder, med et felles mål om å skape en bedre innbyggerdialog. Vårt ønske er å effektivisere hverdagen for flest mulig og det jobbes derfor daglig med å få opp nye, brukervennlige løsninger.

Med spesialisering innen digitalisering av offentlig sektor tilbyr vi rådgivning for digitaliseringsprosesser. Det inkluderer veiledning for prioriteringer av teknologi og løsninger, kompetansebygging, kartlegging av arbeidsprosesser og organisasjonsutvikling. I tillegg bistår vi med tjenester som brukertesting, analyse av brukerdata og rådgivning om universell utforming.